KoresponDance na Facebooku
KoresponDance na YouTube
KoresponDance na Instagramu

The Banquet

18.00
Žďáráček; Ruhia Sadik Maltiti, photo: Dragan Dragin
Jean Gaudin & Sébastien Fournier Ghana Dance Ensemble, Photo: Dragan Dragin Genius Rises umělecký tým po představení R&B-Rhythm and Baroque na KD 2018 Genius Rises umělecký a realizační tým na rezidenčním pobytu v Ghaně březen 2019 Ruhia Sadik Maltiti a Sébastien Fournier, photo: Dragan Dragin Ghana Dance Ensemble, Photo: Dragan Dragin Genius Rises: KoresponDacnce 2018, photo: Dragan Dragin

Výjimečná mezikontinentální spolupráce, výjimečné propojení ghanské hudební a taneční kultury a evropského baroka. Projekt Genius Rises hledá v afrických rytmech a tanci nový život pro evropské baroko a v předstvení The Banquet přináší to nejlepší z intenzivní dvouleté umělecké i vědecké práce. 

Genius Rises se vrací k tradici kulturní výměny mezi Ghanou a Evropou, která má své kořeny už v 17. století. Projekt, který propojuje Českou Republiku, Francii a Ghanu má za sebou letos už druhý rok vývoje. Genius Rises v sobě snoubí přínos mezinárodní a mezioborové umělecké spolupráce. Nechme se překvapit a otevřme se jinému bohatému světu, který nám The Banquet představí skrze jednoduché elementy. 

Místo: meeting point

Projekt je realizován ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Akkře.

Africký princ hrdinou francouzského románu 18. století

Princ Anniaba se v roce 1740 stal prvním africkým hrdinou francouzského románu. Celý příběh začal, když Ludvík XIV vyslal delegaci na Zlaté pobřeží, jehož součástí byla v té době i část dnešní Ghany. Následně, v roce 1688, se naopak do Evropy vydal princ Anniaba, aby se u francouzského dvora učil evropským způsobům, obchodování a kultuře. Anniaba byl ve Francii dokonce i pokřtěn a kmotrem mu nebyl nikdo jiný než sám Ludvík XIV. Princ strávil u dvora více než deset let, stal se učencem v řadě oborů a také ‘prvním černým oficírem francouzské armády‘. Do Afriky se Anniaba vrátil po smrti krále Zény, aby zde působil na politické scéně, ale po boku nového krále nakonec pracovat nemohl… A právě jeho osudy jsou námětem románu Histoire de Louis Anniaba: Roi d'Essenie en Afrique sur la Cote de Guinée (Příběh Ludvíka Anniaby: Krále Essenie na africkém Pobřeží Guiney).

Sébastien Fournier (FR)

Kontratenorista Sébastien Fournier se specializuje na starou hudbu, věnuje se především mezinárodním projektům a vystupuje na mezinárodních festivalech a scénách zahrnujících i Šanghaj, Hongkong či Peking. Je spoluzakladatelem sboru barokní hudby Sprezzatura, který má také bohaté zkušenosti s popularizací staré hudby. V roce 2010 reprezentoval Francii na výstavě EXPO. 

Jean Gaudin (FR)

Tanečník, choreograf, režisér a kouč Jean Gaudin už více než třicet let realizuje projekty 
na pomezí divadla, cirkusu, opery, audiovize a tance. Je autorem desítek choreografií a řady tanečních videí. Před založením vlastní skupiny pracoval například s Mauricem Béjartem. Jeho tvorba se vyznačuje odhodláním vyprávět lidské příběhy s humorem i vážně zároveň, interakcí s jinými uměleckými disciplínami a prolínáním různých uměleckých prostředků. Jean Gaudin patří mezi “enfant terrible” francouzského tance 80. let. 

Barbara Maria Willi (CZ)

Muzikoložka, varhanice, cembalistka evropského významu a specialistka na kladívkový klavír Barbara Maria Willizískala řadu cen, jako cembalistka a interpretka na historický hammerklavier spolupracuje s předními uměleckými osobnostmi a vystupuje na významných pódiích, je pravidelným hostujícím dramaturgem renomovaného mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae a je vedoucí katedry varhanní a historické interpretace na JAMU v Brně. 

Xavier Janot (FR)

Mezinárodně uznávaný hudebník a skladatel Xavier Janot získal již na konzervatoři v Lyonu řadu prvních cen ve hře na zobcovou flétnu. Spolu se Sébastienem Fournierem založil sbor Sprezzatura, spolupracoval s Centrem barokní hudby ve Versailles a v současné době působí jako profesor na Conservatoire de Lyon a Conservatoir de Hector Berlioz. I jeho specializací je barokní hudba. 

Ghana Dance Ensemble (GH)

Soubor GDE byl založen v roce 1962 na základě velmi úspěšné spolupráce mezi vládním institutem umění a kultury a institutem Afrických studií univerzity v Ghaně. GDE je soubor vytvořený s cílem uchovat bohaté dědictví ghanské taneční kultury a podpořit tvůrčí práci a kreativitu vycházející z ghanského tance. Současná podoba GDE pod vedením Bena Obida Ayettey udržuje autenticitu tradic, ale zároveň nadále rozšiřuje repertoár a zkoumá tanec jako výrazový prostředek současných otázek. 

Žďáráček (CZ)

Žďáráček je dětský pěvecký sbor ze Žďáru nad Sázavou. Jeho cílem je hudebně, a především pěvecky vzdělávat děti od 4 do 18 let a vychovávat je v tradici sborového zpěvu, která je ve Žďáru nad Sázavou přítomna již od roku 1848. Žďáráček v současné době sdružuje přes sto zpěváků v několika odděleních a každoročně vystupuje v České republice i v zahraničí. Sbormistry Žďáráčku jsou Dana Foralová a Pavel Schmidt.  

Ensemble Sprezzatura (FR)

Projekty souboru Sprezzatura vychází z ideje vytvářet pravdivý dialog mezi lidmi jako most mezi kulturami, uměleckými disciplínami, estetickými přístupy a zvyky. Ensemble Sprezzatura se pravidelně podílí na mezinárodních a mezioborových projektech, v oblasti tance spolupracoval například s Paco Décinou, CIE Beau Geste či s Jeanem Gaudinem.

Podpora: