EN
KoresponDance na Facebooku
KoresponDance na YouTube
KoresponDance na Instagramu

Come if you dare

19.00
Ghana Dance Ensemble, Photo: Dragan Dragin
Genius Rises umělecký tým po představení R&B-Rhythm and Baroque na KD 2018 Ghana Dance Ensemble, Photo: Dragan Dragin Genius Rises umělecký a realizační tým na rezidenčním pobytu v Ghaně březen 2019 Ghana Dance Ensemble, Photo: Dragan Dragin Genius Rises: KoresponDacnce 2018, photo: Dragan Dragin

Hudebně taneční performance vytvořená unikátně pro výjimečný prostor atria pražské Invalidovny. Barokní fontána ožívající úryvky z oper Královna víl a Král Artuš Henryho Purcella v netradičním africkém aranžmá. 

První umělecké setkání francouzského choreografa Jeana Gaudina a slavné cembalistky Barbary Marie Willi. Společně vytvořili představení pro členy Ghana Dance Ensemble a interprety barokní hudby JAMU. Africké bubny vdechnou baroku nový život, buďte svědky výjimečného setkání kultur, rytmů i umělců ze dvou kontinentů.

Pražský program KoresponDance bude uveden v prostoru pražské Invalidovny a vstup je zdarma. 

Představení vzniklo za podpory Ministerstva kultury ČR a Francouzského institutu v Praze, ZUŠ Náměšť nad Oslavou a ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Ghaně, Royal Conservatoire The Hague a JAMU. 

 
 

Africký princ hrdinou francouzského románu 18. stoletíPrinc Anniaba se v roce 1740 stal prvním africkým hrdinou francouzského románu. Celý příběh začal, když Ludvík XIV vyslal delegaci na Zlaté pobřeží, jehož součástí byla v té době i část dnešní Ghany. Následně, v roce 1688, se naopak do Evropy vydal princ Anniaba, aby se u francouzského dvora učil evropským způsobům, obchodování a kultuře. Anniaba byl ve Francii dokonce i pokřtěn a kmotrem mu nebyl nikdo jiný než sám Ludvík XIV. Princ strávil u dvora více než deset let, stal se učencem v řadě oborů a také ‘prvním černým oficírem francouzské armády‘. Do Afriky se Anniaba vrátil po smrti krále Zény, aby zde působil na politické scéně, ale po boku nového krále nakonec pracovat nemohl… A právě jeho osudy jsou námětem románu Histoire de Louis Anniaba: Roi d'Essenie en Afrique sur la Cote de Guinée (Příběh Ludvíka Anniaby: Krále Essenie na africkém Pobřeží Guiney).

 

Barbara Maria Willi (CZ)

Muzikoložka, varhanice, cembalistka evropského významu a specialistka na kladívkový klavír Barbara Maria Willizískala řadu cen, jako cembalistka a interpretka na historický hammerklavier spolupracuje s předními uměleckými osobnostmi a vystupuje na významných pódiích, je pravidelným hostujícím dramaturgem renomovaného mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae a je vedoucí katedry varhanní a historické interpretace na JAMU v Brně. 

Jean Gaudin (FR)

Tanečník, choreograf, režisér a kouč Jean Gaudin už více než třicet let realizuje projekty 
na pomezí divadla, cirkusu, opery, audiovize a tance. Je autorem desítek choreografií a řady tanečních videí. Před založením vlastní skupiny pracoval například s Mauricem Béjartem. Jeho tvorba se vyznačuje odhodláním vyprávět lidské příběhy s humorem i vážně zároveň, interakcí s jinými uměleckými disciplínami a prolínáním různých uměleckých prostředků. Jean Gaudin patří mezi "enfant terrible” francouzského tance 80. let. 

Ghana Dance Ensemble (GH)

Soubor GDE byl založen v roce 1962 na základě velmi úspěšné spolupráce mezi vládním institutem umění a kultury a institutem Afrických studií univerzity v Ghaně. GDE je soubor vytvořený s cílem uchovat bohaté dědictví ghanské taneční kultury a podpořit tvůrčí práci a kreativitu vycházející z ghanského tance. Současná podoba GDE udržuje autenticitu tradic, ale zároveň nadále rozšiřuje repertoár a zkoumá tanec jako výrazový prostředek současných otázek. 

Tento web používá soubory cookie. Cookies používáme k ukládání vašeho nastavení a preferencí a analýze návštěvnosti našich stránek. Svůj souhlas udělujete Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA, z.s.

Spravovat cookies